چسب عایق بندی

چسب عایق بجای ایزوگام

چسب عایق بجای ایزوگام

استفاده از چسب عایق به جای ایزوگام، از جمله راهکارهای بهینه‌ است که پس از معرفی، توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. در گذشته تنها ماده‌ای که در راستای عایق‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرفت، روند ایزولاسیون بود که در بخش‌های مختلف ساختمان کاربرد داشت! اما سال‌هاست پیشرفت صنعت در حوزه تولید محصولات نانو، چسب عایق را جایگزین شیوه‌های سنتی و قدیمی کرده است. در حالی که در کشور ما، به تازگی استفاده از عایق نانو بجای ایزوگام، مخاطب پیدا کرده. از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر نسبت به چیستی و عملکرد این نوع چسب، شما را با مزایا، کاربردها و فاکتورهای خرید آن آشنا کنیم.

چسب عایق چیست؟

چسب عایق به واسطه به کارگیری فناوری نانو طراحی و ساخته شده که به طور سطحی و نیز نفوذگر عمل می‌کند‌. در واقع در صورت استفاده از این نوع چسب، مشاهده خواهید کرد که علاوه بر اینکه سطح مورد نظر عایق بندی خواهد شد؛ بین 3 تا 5 میلی‌متر هم به عمق سازه نفوذ کرده و سبب مقاومت هر چه بیشتر و عملکرد بهتر چسب می‌شود.

در مقابل ایزوگام یک لایه کاملا سطحی بوده و درزها و منافذ را تحت پوشش کاملا مجزا قرار نمی‌دهد. به همین دلیل چسب جایگزین ایزوگام و قیرگونی، چسب نانو یا همان چسب‌های عایق هستند که عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.

تا قبل از معرفی چسب عایق، بخش‌های مختلف ساختمان که شامل پشت بام، سرویس‌های بهداشتی، استخر، جکوزی، سونا، مخازن آب و دیگر بخش‌هایی که در معرض آب قرار می‌گیرند، با استفاده از ایزوگام آب‌بندی می‌شدند! اما استفاده از این چسب با توجه به مزایایی که می‌تواند داشته باشد، از سهولت کاربردی و عملکردی به مراتب بیشتری برخوردار است.

در خصوص ساختار این چسب باید گفت از رزین رنگی بهره گرفته شده تا تناسب کاربردی فراهم آورده شود. استفاده از این چسب می‌توانند بر روی سطوحی که نیاز به آب‌بندی دارند، سبب حذف نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات شود. در نتیجه ترمیم و اصلاح نواحی آسیب‌دیده که دچار خوردگی شده، با استفاده از این چسب می‌تواند در بهترین حالت خود به نتیجه برسد.

کاربرد چسب عایق

با توجه به ساختاری که برای چسب عایق مطرح می‌شود، از آن می‌توان برای انواع کاربردها بهره گرفت. در هر زمینه‌ای که نیاز به آب‌بندی و مقاوم‌سازی در برابر نفوذ آب مطرح شود، می‌توان از این چسب استفاده کرد. در ادامه هر یک از این گزینه‌های کاربردی به طور جداگانه‌ای مورد بحث قرار گرفته شده:

کف‌سازی سرویس‌های بهداشتی

در سرویس بهداشتی و حمام، بیشترین تماس آب با کف مطرح می‌شود که در صورت عدم عایق‌سازی امکان نشت آب و نفوذ به طبقات پایین‌تر مطرح خواهد بود. در نتیجه به منظور جلوگیری از آسیب به ساختمان و نفوذ آب، می‌توان از چسب نانو بجای ایزوگام بهره گرفت. در این حالت ساختار بتنی سازه تا حد زیادی محافظت می‌شود.

نمای ساختمان

ساختمان‌ها هم به دلیل قرارگیری در معرض برف و باران، از دیگر سازه‌های تخریب‌پذیر هستند. با توجه به اینکه مقاومت سازه تحت تاثیر این فاکتورهای محیطی می‌تواند دچار آسیب شود، نیاز به محافظت از بافت بتنی مطرح خواهد بود. به این ترتیب چسب عایق توان عایق‌سازی و آب‌بندی را خواهد داشت.

آب بندی استخر

استخر هم از دیگر بسترهایی به شمار می‌رود که در تماس مستقیم با آب بوده و باید توان نگهداری از آن و جلوگیری از نفوذ را داشته باشد. چسب نانو با خاصیت درزگیری، مانع ایده‌آل و مقاومی را در برابر نفوذ آب داخل استخر ایجاد می‌کند.

مخازن آب

مخازن آبی که در زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دیگر گزینه‌های رایج برای به کارگیری چسب عایق به جای ایزوگام هستند. چرا که عدم استفاده از چسب عایق و یا هر ساختار آب‌بندی شده دیگری، با نفوذ آب به ساختار بتن هنراه بوده که می‌تواند سبب هدررفت آن شود.

جدا از این موارد، از چسب عایق برای ساخت چسب خمیری ضد آب و کنیتکس‌های پایه آب قوی، ضد آب نمودن پوشش‌های سلولزی، رنگ‌های اکریلیک و پلاستیک برای کاربردهای خاص، در ترکیب ملات‌ها و دوغاب‌های سیمانی جهت جبران اختلاط و موارد دیگری از این دست، بهره گرفته می‌شود.

 

مزایای چسب عایق

با در نظر داشتن آنچه در رابطه با کیفیت و عملکرد چسب عایق به جای ایزوگام گفته شد، طبیعتا مزایای متنوعی را می‌توان نسبت به این چسب مورد بحث و بررسی قرار داد. در ادامه برخی از ویژگی‌های مثبت و بارز استفاده از چسب نانو بجای ایزوگام، به طور کلی مطرح خواهد شد:

-به کارگیری چسب عایق به نسبت سرعت بیشتری را در پروسه به همراه می‌آورد.

-چسب عایق نیازی به ابزارهای سنگین و متفاوت ندارد، به همین دلیل سهولت اجرا تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

-مقاومت و کیفیت چسب نانو بسیار بالا بوده و به سبب قابلیت درزگیری، عملکرد بهتری نسبت به دیگر شیوه‌های عایق‌سازی دارد.

معرفی بهترین پوشش رنگی

همانطور که گفته شد، چسب‌های عایق به عنوان ساختار رزینی، پوشش رنگی را تشکیل می‌دهند. با توجه به کاربردهای مطرح نسبت به این چسب، برندهای مختلفی اقدام به تولید آن کرده‌اند. از این رو انتخاب یک برند ایده‌آل با کیفیت بالا، نتایج به مراتب بهتری را حاصل خواهد کرد.

چسب عایق Ro9 رومولو نمونه‌ای از انواع باکیفیت بوده که به واسطه ویژگی‌های ساختاری که دارد، می‌تواند از نفوذ آب جلوگیری کند. این چسب بر پایه لاتکس، پلیمر و رزین اصلاح شده با آب به رنگ سفید شیری می‌باشد. استفاده از این ترکیبات در کنار رنگی که برای این نوع چسب در نظر گرفته شده، عاملی برای پوشش‌دهی رنگی ایده‌آل و عملکرد باکیفیت خواهد بود.

از جمله ویژگی‌هایی که باید در رابطه با این نوع چسب در نظر گرفته شود، ضد خزه، ضد جلبک و آنتی باکتریال بودن آن است. در این حالت طبیعتا چسب مورد بحث در اقلیم‌های سرد و خشک، گرم و رطوبتی، عملکرد به مراتب بهتری خواهد داشت.

 

خرید و قیمت چسب عایق به جای ایزوگام

قیمت بهترین عایق ارزان جایگزین ایزوگام، از جمله فاکتورهای مورد توجه در روند خرید چسب عایق به شمار می‌رود‌. در اینباره باید گفت قیمت چسب عایق با توجه به برند و نیز حجم آن مورد بحث قرار می‌گیرد. در نتیجه هر چه حجم چسب بیشتر باشد، به همان میزان قیمت بالاتری خواهد داشت.

شرکت رومولو علاوه بر چسب های ذکر شده در زمینه ی تولید انواع :
1.چسب آب بندی
2.چسب بتن 
3.چسب كاشي پودري اسلب
و حتی چسب كاشي پودري پرسلان نیز فعالیت می کند .

از دیگر محصولات رومولو می توان به انواع رنگ ها از جمله : رنگ سيليكوني مشكي و رنگ سيليكوني سفيد و حتی رنگ سيليكوني آبي اشاره کرد .

تمامی محصولات با بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز تولید می شود و قابلیت ارسال به تمامی نقاط ایران را دارد برای خرید محصولات پودر بندکشی پلاس و یا خمیر درزگیری نیز می توانید به لینک های مربوطه مراجه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *